1½ h i -10°C = ren smärta!

Jag tog bussen till skolan idag. Just då tyckte jag att det var en bra idé att skippa cykeln och slippa klä på sig ton med kläder för att hålla värmen. Jag tyckte inte likadant senare idag. Bussen hem var inte lika rolig, för det var ingen buss hem! Helt otroligt nog överlevde jag idag drygt 1½ timma i isande kyla iklädd enkla tunna byxor och lätta skor med tunna sockor i. Det gjorde så ont!! Mina fötter frös så mycket att mina tår helt domnade bort och större delen av foten var ren smärta. Detta trots att jag ställt mig på en bänk för att undvika den kalla backen. Jag kan inte förklara det bättre Vi var minst 50 stycken som väntade på bussen, säkert närmare 100. Mina fötter blev så kalla att de tills sist började fläckvis kännas varma och då stod jag fortfarande och stampade på den där bänken i kylan. Vad händer med kroppen, varför reagerar den så? Är det en försvarsmekanism? Tills sist kom en granne jag ringt och hämtade mig, räddaren i nöden!

Planen för idag var att plugga men man kan säga att den hemska kylan fick mig att tappa mitt plugg-humör. Istället blev det X antal koppar te ^^, Men jag hade en fantastisk start på dagen som kickades igång med energi, en skön dusch och besök. Så kul och trevligt att vännen kom över sådär på morgon/förmiddagen.

Nu ska jag diska, borsta tänderna och krypa ner i sängen! Imorgon ska jag vara i skolan tidigt, hoppas bussarna går i tid! Imorgon bär det av till mormor och morfar där jag spenderar julen

♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    

Kommentarer

Write anything your little heart desires ^^,

Jag är smickrad om du vill följa mig på bloglovin! Om du väljer att göra det skriv gärna en kommentar så blir jag glad :) Nu på senare har jag börjat få alldeles för många kommentarer som varken handlar om innehållet i inlägget eller min blogg över huvud taget. Därför har jag nu bestämt mig för att inte besvara eller publicera de kommentarer som inte är ett visat intresse för mig och min blogg. Jag uppskattar ett "Hur mår du?" och "Ska vi följa varandra på bloglovin?" men jag kommer varken svara eller publicera kommentarer som jag upplever som spam och inte är tillägnade mig och min blogg (så att säga). Jag har inget emot reklam, men snälla läs gärna lite i min blogg också! Ni måste alltså visa lite intresse, det handlar om att ge och ta!

xoxo


N.N.:
URL:
Kommentera:

@:


Kom ihåg mig


bloglovin


Trackback

bloglovin
RSS 2.0