2 g saffran

Idag är det tredje advent och för mig betyder det julbak och julstämning med julmusik och sång. Idag var jag iväg och handlade saffran till ett bra pris inför dagens lussebak. Dubbel sats saffransdeg innebär: 2 kg vetemjöl, 4 paket saffran, 1 liter mjölk och massa lussekatter att frossa i! MUMS ^^, Jag lägger upp receptet och bilder senare.

Ikväll sjunger Domkyrkans- och kulturskolans körer i ett medeltida luciatåg i Växjös domkyrka. Förra året sändes lucia från Växjö domkyrka så troligen blir det en riktig föreställning. Jag hoppas jag får den där starka och värmande julkänslan med snön på backen, julsång, marschaller, glädje och omtanke. Det är nu man längtar till julafton då hela familjen är samlad och man tar sig tid att visa att man bryr sig om varandra! Vad ska ni göra denna advent?

Hoppas ni får en underbar tredje advent 


Kommentarer

Write anything your little heart desires ^^,

Jag är smickrad om du vill följa mig på bloglovin! Om du väljer att göra det skriv gärna en kommentar så blir jag glad :) Nu på senare har jag börjat få alldeles för många kommentarer som varken handlar om innehållet i inlägget eller min blogg över huvud taget. Därför har jag nu bestämt mig för att inte besvara eller publicera de kommentarer som inte är ett visat intresse för mig och min blogg. Jag uppskattar ett "Hur mår du?" och "Ska vi följa varandra på bloglovin?" men jag kommer varken svara eller publicera kommentarer som jag upplever som spam och inte är tillägnade mig och min blogg (så att säga). Jag har inget emot reklam, men snälla läs gärna lite i min blogg också! Ni måste alltså visa lite intresse, det handlar om att ge och ta!

xoxo


N.N.:
URL:
Kommentera:

@:


Kom ihåg mig


bloglovin


Trackback

bloglovin
RSS 2.0