Annandag jul

Känns som om hela dagen bara försvunnit och då är det ändå ganska många timmar kvar på dagen.

Julafton var jätte rolig och mysig med god mat, julgodis, fantastiskt sällskap, lek och spel! I år köpte vi inga julklappar till varandra utan istället köpte vi 3 stycken var à 50 kronor som vi la mitt på bordet och alla samlades för att slå tärningarna för en chans att 'vinna' klapparna. SPELREGLER KOMMER KOMMA UPP HÄR!

Jag vill rekommendera ett sällskapsspel: Helt Hysteriskt. Det är verkligen helt hysterisk, vi hade så himla roligt! Spelet passar blandade åldrar och man kan vara många med och spela, vi var 8 stycken med och spelade samtidigt (trots att spelet säger max 6st, vi utökade bara spelplanen). Juldagen vaknade vi alla upp och åt frukost i lugn och ro. Senare fortsatte dagen med middag runt ett-tiden och därefter toppade vi magsäcken med den klassiska jul-efterrätten Ris à la Malta och mormors (skurna och sedan frysta) jordgubbar (med lite socker, kanske?) från morfars trädgård i somras.

Igår åkte jag och mina syskon hem till tomma huset (mor och far spenderar jul och nyår i Thailand även i år) Sängarna var fint bäddade och på våra sängar låg var sin triss-lott, tack MaPa :) Nit-lott för mig dessvärre, men det är tanken som räknas. Lillasyster gjorde julskinka igår kväll i varmluftsugnen, gott-gott!

Kommentarer
Posted by: Eleonore

Tycker detdär är så bra julklappsgrej, man måste ju inte lägga sjuka summor på julklappar :D

Visst är tekulan fin!

2010-12-26 @ 21:27:15
URL: http://fikamed.blogg.se/
Posted by: Maria

Aha okej! Då får jag prova det någon gång :) vart har du köpt stenarna?



Tack vad snällt sagt av dig :)



Och visst är helt hysteriskt det roligaste som finns! Jag älskar det spelet, det roligaste jag någonsin spelat :D

2010-12-26 @ 23:10:23
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/

Write anything your little heart desires ^^,

Jag är smickrad om du vill följa mig på bloglovin! Om du väljer att göra det skriv gärna en kommentar så blir jag glad :) Nu på senare har jag börjat få alldeles för många kommentarer som varken handlar om innehållet i inlägget eller min blogg över huvud taget. Därför har jag nu bestämt mig för att inte besvara eller publicera de kommentarer som inte är ett visat intresse för mig och min blogg. Jag uppskattar ett "Hur mår du?" och "Ska vi följa varandra på bloglovin?" men jag kommer varken svara eller publicera kommentarer som jag upplever som spam och inte är tillägnade mig och min blogg (så att säga). Jag har inget emot reklam, men snälla läs gärna lite i min blogg också! Ni måste alltså visa lite intresse, det handlar om att ge och ta!

xoxo


N.N.:
URL:
Kommentera:

@:


Kom ihåg mig


bloglovin


Trackback

bloglovin
RSS 2.0