Japanskt, silke, handmålat...

Finaste julklappen från min granne! När jag vaknade igår och gick ut i gemensamma köket för att göra frukost (jag bor i korridor) hittade jag ett sött litet paket i min låda. Jag var helt paff! Tiden nästan stannade när jag läste meddelandet och jag gick från att studsa runt till att lugnt och försiktigt öppna klappen. Så rörd blev jag! Så himla omtänksam present, bästa julklappen!

Present inslagen i handmålat silkespapper
Gulligt meddelande från min granne. Pappret ser ut att vara handmålat
silkespapper. Vid det här laget vet jag inte om jag andades ^^,
Plåtburk
I paket-påsen: en liten metallburk sött klädd i rosa papper med vackra detaljer.
Teburk - jasminte?
I burken: nätta påsar med te. Jag älskar te! Detta har jag nämnt för min granne
vid något tillfälle och hon har säkert sett hur jag dricker te-kopp efter te-kopp,
och därför värmer denna presenten extra mycket! ^^,

Min granne är japanska och har varit i Sverige och studerat i två år (är detta hennes andra år kanske?). Hon kom hit utan att kunna någon som helst svenska för att studera ett helt och hållet svenskt program. Hon studerar byggnadsutformning (tror jag det heter) på Linnéuniversitetet, och det går bra för henne så hon måste vara en riktig kämpe. Den här tjejen imponerar mig på så många sätt och hon är verkligen hur trevlig som helst. Jag hoppas detta är bara början på vår vänskap! Tack så himla mycket för presenten!!

Bilderna är tagna med min HTC Wildfire 5.0Mpix

Kommentarer

Write anything your little heart desires ^^,

Jag är smickrad om du vill följa mig på bloglovin! Om du väljer att göra det skriv gärna en kommentar så blir jag glad :) Nu på senare har jag börjat få alldeles för många kommentarer som varken handlar om innehållet i inlägget eller min blogg över huvud taget. Därför har jag nu bestämt mig för att inte besvara eller publicera de kommentarer som inte är ett visat intresse för mig och min blogg. Jag uppskattar ett "Hur mår du?" och "Ska vi följa varandra på bloglovin?" men jag kommer varken svara eller publicera kommentarer som jag upplever som spam och inte är tillägnade mig och min blogg (så att säga). Jag har inget emot reklam, men snälla läs gärna lite i min blogg också! Ni måste alltså visa lite intresse, det handlar om att ge och ta!

xoxo


N.N.:
URL:
Kommentera:

@:


Kom ihåg mig


bloglovin


Trackback

bloglovin
RSS 2.0