HIJACK: "simma, räkna, tänka"


Min humor:
Detta tycker jag är roligt!
Fannie i ett nötskal ^^,

Vad som började med ett mål på att simma 1600 meter på 1 timme ledde snart till smarta idéer som räknesystem och logiskt tänkande genom en dialog med sig själv. Fannie varför är din hjärna fylld av alla dessa matematiska tänkandet, arbetsskada från studierna??



Fannies "lilla" simtur:

Igårkväll var jag o simmade.
Hade under dagen fått klagomål på motion osv. :/

Så iaf...
Tänkte simma 1h, minst..
Inga problem!

Hamnade bakom någon, så började räkna längderna.
poolen är 25 lång..
" "- min hjärna pratar med sig själv.
"1, 2.. 3,4.. 100m
9,10.. 11,12"
"12/2=6
6/2=3.. Hm.. 300m"
Efter en kvart hade jag nått 400m.

"okey, 400m*4=1600m.."
Jag borde teoretiskt hinna 1600m,
på 1 h..
Vi testar.
"23,24... 25,26..
26/2= 13, 13/2.. 650m."
Fortsatte att simma, räkna, tänka.

mitt i allt kom jag på ett system,
jämna tiotal, betyder att hundragränserna är på 0,4, 8.
och udda tiotal, betyder att hundragränserna är på 2, 6..
Fast kom på att det blev mkt att hålla koll på,
först ska jag komma ihåg vilket av alla siffror jag är på,
sen ska jag ha koll på om det är ett jämnt eller ojämnt tiotal.
Och ännu värre, jag behöver hålla koll på vilket av alla tiotal jag var på.
Jag gav upp!

efter 50 min, var det 1600m.
Nu var det bara att gasa på,
ville hinna så långt jag kunde på 1h.
efter 1h, hade jag simmat 1850m.
Och där kan jag ju inte sluta!
jag var ändå så nära 2000m, 80 längder.
Jag fortsatte!

och eftersom jag ville garanterat simma 80 längder,
la jag till 4, för kan ju tappat bort någon på vägen.
"Så, 84..
men 90, bara 6 längder kvar, jag fortsätter."
så nära 90, kan man ju inte bara sluta!
"89,90.. 91,92.."
De där 4 extra gäller fortfarande.
Hm.. bara att fortsätta, 2 till!
"93,94.."
"hmmmm.. bara 6 längder till 100,
äsch, jag fortsätter!"
"97,98.. 99,100.."
"o 4 extra"
"kan inte simma längre, då kan jag inte gå imorn"
"101, 102.. 103, 104.."
Klar!

Jag simmade alltså garanterat 100 längder igår, 2500m.
kan vara 108 längder, eller 100..
vet inte hur mycket jag tappade bort,
om jag tappade bort någon!

Pojkarna blev lite sura på mig,
tog ju längdrekordet då :P

"Men jag skulle simma 1h,
och jag inte inte bara sluta på 74 längder..
förstår väl alla?
Och sen så var 100 så nära när jag väl nådde 94.."

Duktig? :D


Ja om man alltid gjorde så, då hade man
både varit bäst i klassen, i bäst form och
den mest upptagne personen på jorden!
LOL Min lillasyster i ett nötskal.
Ps. inlägget taget från Fannies blogg. Vill ni läsa
Fannies blogg, KLICKA HÄR (tillverkar smycken),
fråga snällt om ni vill läsa hennes privata blogg :)

Kommentarer
Posted by: Fannie

Jag räknade inte bara längder och metrar faktiskt. Jag räknade på försäljningen, o så räknade jag på kalorier i en 100g chokladkaka.. Kanske är så att jag saknar matten :/

2011-02-02 @ 18:26:48
URL: http://fanniesparlor.blogg.se/
Posted by: SOFIA

Nu är Finalisterna korade. Kika in om du hade turen! Annars får du ha en fin kväll! KRAM

2011-02-02 @ 20:25:58
URL: http://sofiahanden.blogg.se/
Posted by: Linn

Fin blogg, kila in på min blogg och kom gärna med förslag om vad du tycker jag ska skriva mer om ! :-) http://linnhahne.blogg.se/2011/february/vad-vill-ni-lasa-om.html#comment

2011-02-03 @ 00:29:02
URL: http://linnhahne.blogg.se/

Write anything your little heart desires ^^,

Jag är smickrad om du vill följa mig på bloglovin! Om du väljer att göra det skriv gärna en kommentar så blir jag glad :) Nu på senare har jag börjat få alldeles för många kommentarer som varken handlar om innehållet i inlägget eller min blogg över huvud taget. Därför har jag nu bestämt mig för att inte besvara eller publicera de kommentarer som inte är ett visat intresse för mig och min blogg. Jag uppskattar ett "Hur mår du?" och "Ska vi följa varandra på bloglovin?" men jag kommer varken svara eller publicera kommentarer som jag upplever som spam och inte är tillägnade mig och min blogg (så att säga). Jag har inget emot reklam, men snälla läs gärna lite i min blogg också! Ni måste alltså visa lite intresse, det handlar om att ge och ta!

xoxo


N.N.:
URL:
Kommentera:

@:


Kom ihåg mig


bloglovin


Trackback

bloglovin
RSS 2.0