Sömn- & vakna-problem? Hjälp!

Långa sovmorgonar och tenta på gång... det låter ganska fel tycker jag! Men det är konstigt, det är precis som om jag behöver sova ca 10 timmar. Vaknade vid åtta idag av att mitt larm gick av men tänkte jag sover lite till för jag var helt slut i kroppen. Vad drömmer jag om natten egentligen??

Igår kväll efter inlägget la jag kanske 10 min på att titta på saker på internet, sedan studsade jag in i badrummet för att borsta tänderna... och börjar göra höga knän och andra gymnasitik-övningar. VAD??!!?!? Det är på sena kvällen som jag är pigg och det känns som om jag skulle lätt kunna vara uppe halva natten. Jag är som dem där små irriterande myggorna som man inte lagt märke till något särskilt under dagen men som sedan surrar runt huvudet på en halva natten när man försöker sova. Så är det i alla fall i mitt huvud! När jag lägger mitt huvud på kudden DÅ kommer alla tankar och funderingar upp och surrar i huvudet tills jag blir näst intill vansinnig. Varför blir det så, är jag orolig, ängslig eller är det ångest som kanske gör det?

Ja det var inte längesen jag kom ur sängen, endast hunnit med morgonens toalett-besök, klätt mig och vaknat lite. Men så här kan jag inte fortsätta! Jag menar, mitt på dagen är jag likadan, så fort solen gått ner vill jag gå och lägga mig (eller jag tycker att det hade varit mysigt att få krypa ner under täcket med en film i alla fall).

Jag vet inte vad jag bör göra för att "fixa" det... Några tips??

Hur ska jag kunna somna bättre på nätterna?
Hur ska jag lättare komma ur sängen på morgonen?
(istället för på förmiddagen)

Kommentarer
Posted by: sofia

Hejsan och tack för din kommentar! Fin blogg du har, nej jag använder inte socker i kaffet men det står så på min diet jag följer, jag dricker inte ens kaffe vanligtvis så =). Men istället för socker så har jag mjölk i, just för att slippa den lilla sockerbiten så att säga. Massa kramar!!

2011-01-07 @ 13:03:44
URL: http://enstorblog.blogspot.com/

Write anything your little heart desires ^^,

Jag är smickrad om du vill följa mig på bloglovin! Om du väljer att göra det skriv gärna en kommentar så blir jag glad :) Nu på senare har jag börjat få alldeles för många kommentarer som varken handlar om innehållet i inlägget eller min blogg över huvud taget. Därför har jag nu bestämt mig för att inte besvara eller publicera de kommentarer som inte är ett visat intresse för mig och min blogg. Jag uppskattar ett "Hur mår du?" och "Ska vi följa varandra på bloglovin?" men jag kommer varken svara eller publicera kommentarer som jag upplever som spam och inte är tillägnade mig och min blogg (så att säga). Jag har inget emot reklam, men snälla läs gärna lite i min blogg också! Ni måste alltså visa lite intresse, det handlar om att ge och ta!

xoxo


N.N.:
URL:
Kommentera:

@:


Kom ihåg mig


bloglovin


Trackback

bloglovin
RSS 2.0