En ny komposition av julen

För två år sedan bestämde vi i vår familj att vi köper inte några julklappar till varandra och jag har inte saknat det alls! Nu råkade det bli så att vi firade jul i Thailand de senaste två åren, vilket kanske var som en julklapp i sig. Men jag behöver inga julklappar, jag önskar mig inget. Om man verkligen vill ha det man önskar sig och tycker det är värt pengarna det kostar - köp det själv! Varför springa till mamma eller pappa för välgörenhet. Presenter ger man av omtanke och inte för att det är jul.

Men i år har vi en ny komposition runt julbordet, framför Kalle Anka och i vardagsrummet med varsin glögg i handen. Mamma och pappa är i Thailand och kvar är jag med mina syskon, mormor och morfar och, nytt för i år, min moster med hennes familj (och en och annan herre kanske, liksom tidigare jular i Sverige, är det så mormor?). Det kommer bli toppen! Men det är inte det enda som är nytt för i år. I år ska vi köpa julklappar men inte till varandra. Vi ska leka en liten lek som många säkert lekt förut. Vi köper tre julklappar var (à max 50 kronor) som vi lägger i en hög i mitten på bordet. Jag har själv bara gjort denna leken en gång för längesedan och reglerna varierar. I vilket fall som helst, med exempelvis en tärning till hjälp delas paketen ut och därefter får man byta med varandra. Det ÄR en rolig lek och vi kommer att skratta både för leken och över de lustiga sakerna som vi hittar i paketen!
Årets jul kommer bli rolig och mysig ^^,

Hur firar ni er jul?
I dagarna kommer jag presentera
en rad julklappstips för stora & små,
fattiga (jag) och de lite mer välgödda

Kommentarer

Write anything your little heart desires ^^,

Jag är smickrad om du vill följa mig på bloglovin! Om du väljer att göra det skriv gärna en kommentar så blir jag glad :) Nu på senare har jag börjat få alldeles för många kommentarer som varken handlar om innehållet i inlägget eller min blogg över huvud taget. Därför har jag nu bestämt mig för att inte besvara eller publicera de kommentarer som inte är ett visat intresse för mig och min blogg. Jag uppskattar ett "Hur mår du?" och "Ska vi följa varandra på bloglovin?" men jag kommer varken svara eller publicera kommentarer som jag upplever som spam och inte är tillägnade mig och min blogg (så att säga). Jag har inget emot reklam, men snälla läs gärna lite i min blogg också! Ni måste alltså visa lite intresse, det handlar om att ge och ta!

xoxo


N.N.:
URL:
Kommentera:

@:


Kom ihåg mig


bloglovin


Trackback

bloglovin
RSS 2.0