STUDIO 54: 70-tals INSPO



70-tals & 80-tals inspiration!!?






Den 26 april år 1977, öppnades den legendariska nattklubben STUDIO 54 i New York City, på 254 West 54th street, därav namnet. "Studio" som blev smeknamnet på klubben, blev känd för sin hedonism och dekadens. Historien om denna legendariska nattklubb, blev även till en film som även fick namnet Studio 54.

Kö till nattklubben Studio 54
Kön in till nattklubben

Det har nu återigen blivit dags för Sex Mfl:a, att flytta den legendariska, omtalade och fabulösa festen från lokalen i Manhattan till Campus egna Sivans! Bland gästerna på 70- och 80-talet fann man bland annat Michael Jackson, Martha Graham, Andy Warhol, Calvin Klein och Madonna (och många, många fler!). FREDAG 8/4 kör festen igång här i Växjö!

Två stora priser står på spel för bästa klädda:
1000 kr presentkort på gymgrosisten för bästa manliga klädsel.
1000 kr presentkort på Make Up Store för bästa kvinnliga klädsel. 
+ en varsin galet fin pokal!



70-tals & 80-tals inspiration!!?
Alla tips uppskattas!


Denna 70-tals blus köpte jag över tradera.
Tips på hur jag kan matcha blusen? Byxor? Smycken? Frisyr?
Den kvinna jag köpte den av hade använt en väst till när hon gick på dans.

Mamma du har väl koll på 70-talet?
Var inte det din ungdoms-/ung vuxen peak? ;)
Hehe, xo mama!


Bild & text: Tradera,
Guest of a Guest, EHVS



Kommentarer
Posted by: EMMI - modeblogg

- Jag tycker du ska satsa på färg!

2011-04-03 @ 16:46:25
URL: http://fashiontwisted.blogg.se/

Write anything your little heart desires ^^,

Jag är smickrad om du vill följa mig på bloglovin! Om du väljer att göra det skriv gärna en kommentar så blir jag glad :) Nu på senare har jag börjat få alldeles för många kommentarer som varken handlar om innehållet i inlägget eller min blogg över huvud taget. Därför har jag nu bestämt mig för att inte besvara eller publicera de kommentarer som inte är ett visat intresse för mig och min blogg. Jag uppskattar ett "Hur mår du?" och "Ska vi följa varandra på bloglovin?" men jag kommer varken svara eller publicera kommentarer som jag upplever som spam och inte är tillägnade mig och min blogg (så att säga). Jag har inget emot reklam, men snälla läs gärna lite i min blogg också! Ni måste alltså visa lite intresse, det handlar om att ge och ta!

xoxo


N.N.:
URL:
Kommentera:

@:


Kom ihåg mig


bloglovin


Trackback

bloglovin
RSS 2.0